About The IIOK

Who We Are

Islamic Institute of Knowledge was founded under the leadership of Imam Abdul Latif Berry in 1983. In 1998 the Institute opened its current facility on Schaefer Rd. The Islamic Institute concentrates much of its programming on education and youth. The Institute’s school was the first Muslim academy to open in Dearborn and much of the Institute’s fund raising has concentrated on building and developing the school. The Institute also invested money into their new facility, which includes a large Husseiniyya, or social hall, that also doubles as a prayer space on holidays. The Institute’s prayer room is open for daily prayer, and the facility also includes an extensive library, classrooms, and an industrial kitchen.

Mission

  • To serve the spiritual, informational, educational, and social needs of the Islamic community in the Metro Detroit Area
  • To provide Islamic educational material in an online venue in order to reach Muslims around the United States of America
  • To encourage Muslims to use their God given talents to pursuit scientific, technological, and philosophical endeavors
  • To promote a balanced understanding of Islam as a holistic and peaceful system of living
    Vision

We see our institution growing to accommodate the changing needs of the Muslim community. Eventually, we would like to include more focus on educational seminars and resources that help bring a focus on the strengths and weaknesses of our community, while providing encouragement and solutions. Furthermore, we would like to involve more people in our publication, with the goal of turning it into a scholarly journal for Muslims to publish in. Most importantly, we want to do all of the above with a focus on bringing the message of the Prophet Muhammad, his bless and pure Household, and his righteous companions to the Muslim community.


حول المجمع الإسلامي الثقافي

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيد رُسله وخاتم أنبيائه ، محمد بن عبد الله أبي القاسم المصطفى وعلى أهل بيته المطهرين وصحبه المنتجبين.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و بعد:  نرحب بك أيها الأخ الكريم و أيتها الأخت الكريمة من زوار موقعنا ، آملين أن نستطيع في هذه المؤسسة تلبية حاجاتكم الفكرية والدينية ، وأن يكون ما نقدِّمه مرضياً لله تعالى.

هذا وما زال يتنامى الإحساس العام بالحاجة إلى الإسلام الذي طرح نفسه في عالمنا الحاضر بقوة  من خلال النقاش الواسع حول دور الدين عموما والإسلام خصوصا وأهميته، وأيضاً من خلال تصاعد الحملات المسعورة بأشكالها المختلفة على الدين بصورة عامة وعلى الإسلام بصورة خاصة . كل هذا يؤكد الحاجة إلى جهد مُخلص يتسم بالرؤية الواقعية للأمور ويتحلّى بالمنطق السليم للدفاع عن الحقيقة الدينية ولعرض الإسلام في صورته الواضحة المفهومة بُغية مساعدة المجتمع الغربي على فهم الإسلام كما ينبغي.

وحيث أن العالم اليوم يتخاطب عبر شبكة الإنترنت وبغية تقديم المزيد من المعرفة الدينية وإيصال صوت الإسلام إلى كل المُتعطشين ومساعدتهم على التعرُّف على الإسلام و على مدرسة أهل البيت (عليهم السلام) قام المجمع الإسلامي الثقافي بإنشاء هذا الموقع لنشر الدين الإسلامي ولتوعية النشىء الإسلامي الحاضر عبر الإجابة المباشرة أو من خلال صحيفة العصر الإسلامي على أسئلة القراء واهتماماتهم مما يعتلج في النفوس ويُراود العقول ، في ما يرتبط بالإسلام في مجال العقيدة والأحكام والتاريخ والأخلاق والتربية وغير ذلك.

ونحيطكم علماً بأن صحيفة العصر الإسلامي هي صحيفة دورية تصدر حالياً شهرياً وهي تعبر عن الفكر الإسلامي وأنشطة المجمع الإسلامي الثقافي. هذا و نرجو من زوار هذا الموقع أن يتحفونا بكل رأي يغني هذا الموقع وبكل نقد بنّاء يزيد من سلامته.

نسألكم الدعاء لتذليل العقبات ، والله خير ناصر ومعين.

مع تحيات المجمع الإسلامي الثقافي